Homestaging je služba, která vyzdvihne přednosti interiéru vaší nemovitosti. Připraví váš byt nebo dům na prodej. Interiér se nepřikrášluje jinými doplňky, ale používá se pouze stávající vybavení. Například přestavení nábytku, precizní nažehlení povlečení na vaší posteli, naaranžování doplňků, správné nasvícení a úhel focení může cenu nemovitosti zvýšit až o 10% a zrychlit prodej.

Osobě, která se o úpravu interiéru stará se říká home stager. Většinou před samotným vyšperkováním domácnosti bývá konzultace, která trvá přibližně 2 hodiny. Při té vám home stager poskytne doporučení, jak by interiér vylepšil pro výhodnější prodej. Hlavní výhodou profesionála jsou zkušenosti a estetické cítění.

 

S čím vším se dá pracovat?

  • Inspirujte se od ostatních inzerátů
  • Vymalujte
  • Ukliďte své osobní věci
  • Nepřehánějte to s doplňky
  • Najděte správné místo pro nábytek
  • Hrajte si se světlem – světlé fotografie vypadají lépe
  • Také vypadá lépe světlý interiér doplněný pár barevnými doplňky (zvýrazníte to, co chcete)
  • Nezapomínejte na květiny
  • Vyvoňte domácnost (svíčky, vonné předměty, káva, …)
  • Nezapomínejte i na venkovní prostory
  • Nasvícení a úhel fotografie dokáže rozzářit a zvětšit prostory
  • Vyzdvihněte kladné vlastnosti

 

Historie

V roce 1972 Barb Schwarz přišla s termínem „Staging“. Barb pracovala v realitách. Tento koncept vznikl díky klientovi, který za Barb přišel s tím, že by chtěl upravit nemovitost k prodeji. A tak přišla na trh s touto službou. Napsala několik knih. Jednou z nejznámějších je „Home Staging Business“.

Do ČR přišel Homestaging v roce 2010 a její zakladatelkou je Jitka Kobzová.

Dekorace domu není homestaging. Dekorace je přizpůsobení domácnosti svým potřebám. Homestaging je úprava (přeorganizování) nemovitosti k prodeji.Inspirace od Barb Schwarz